Als lifehacker probeer ik altijd alles op een zo slim en efficiënt mogelijke manier te doen. Dit geldt ook voor mijn Social Networking.Alhoewel ik regelmatig kijk op Twitter, Hyves, Facebook, Slideshare, LinkedIn etc etc probeer ik mijn eigen actieve ‘presence’ zo slim mogelijk in te richten. Twitter speelt daarbij een centrale rol.

In de loop der tijd heb ik her en der verschillende account aangemaakt om zaken te publiceren, updaten, delen en bewerken met anderen. Maar elk netwerk heeft weer zijn eigen ‘connections’ of ‘vrienden’ met specifieke behoeften. Eerder schreef ik een artikel over hoe je de LinkedIn status kunt updaten vanuit Twitter, waarbij je selectief tweets kunt publiceren om ‘Statusvervuiling’ te voorkomen. Tegenwoordig ondersteunt LinkedIn zelf deze functie zodat de eerder beschreven ‘omweg’ niet meer noodzakelijk is. Omdat ik zelf op een gegeven moment het overzicht een beetje kwijt was van wat nu aan wat gekoppeld is en op welke manier / met gebruik van welke conversie-websites, heb ik een grafisch overzichtje gemaakt van alle connecties.

Op deze manier voorkom ik ook dat ik zaken aan elkaar koppel die dubbele updates tot gevolg hebben of in het ergste geval een eindeloze ‘loop’ veroorzaken. Toen ik het plaatje had gemaakt leek het me wel aardig om dit ook te publiceren zodat anderen hier hun voordeel mee kunnen doen.

Social Network Connections

mischa
Chief Psychology Officer (CPO)Grey Matters
Mischa is mediapsycholoog en Chief Psychology Officer bij Grey Matters. Mischa gelooft in de waarde van psychologie voor organisaties en marketingactiviteiten en is bedenker van de titel 'Chief Psychology Officer', waar inmiddels meerdere organisaties invulling aan hebben gegeven.

Persuasion godfather dr. Robert Cialdini zie over Mischa: "During a career of researching and teaching the Principles of Persuasion, I have never encountered anyone who understands better than Mischa Coster how they apply and can be effectively used within Social Media."
Getagd op:                                

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *