Onlangs werd ik geïnterviewd door Alex Lie-Hap-Po voor zijn podcastserie ‘Invloed’. Een erg leuk gesprek van een half uur waarin allerlei zaken de revue passeerden: de Chief Psychology Officer, neuromarketing, persuasion, gedragsbeïnvloedingsprojecten, post-purchase rationalisation, digitaal non-verbaal gedrag, Emoji en interviewtechnieken.

Als deze onderwerpen je interesseren dan zal je het vast leuk vinden om een half uurtje te luisteren:

Seizoen 5 van Game of Thrones komt eraan.

Mediapsycholoog William Rice was bij EditieNL om wat te  zeggen over de aantrekkingskracht van GoT.

Onlangs werd aan Grey Matters de vraag gesteld een expert opinion te geven over een onderwerp voor de uitzending van AVROTROS Radar. Het onderwerp was “Online je auto verkopen” waarbij Mischa Coster in ging op de gebruikte beïnvloedingstechnieken, zowel op de websites als bij de autohandelaar zelf waar de ‘onderhandeling’ meestal nog wordt voortgezet. Hier is het fragment:

Een artikel in Trouw door Kristel van Teeffelen waarin mediapsycholoog William Rice het fenomeen van “Binge Watching” nader belicht: ” Lekker in een bubbel blijven zitten”.
Het achter elkaar verslinden van meerdere afleveringen van een tv-serie is populair. Beleven we een serie anders als we ‘bingewatchen’?

Trouw binge watchen 20-3-2015 (1)

Trouw binge watchen (2)

Lekker in een bubbel blijven zitten – Trouw (print versie)

Grey Matters Mediapsycholoog William Rice bij Editie over waarom we eigenlijk selfies maken, en waar we rekening mee zouden moeten houden.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *