Een zakenvriend van mij, Abdul Advany (@abduladvany), benaderde mij enige maanden geleden of ik een stukje van mijn kennis wilde delen door middel van een nieuw project waar hij mee bezig is. Gebaseerd op het idee van TED, heeft hij het platform Create More Impact opgebouwd. Het idee is dat 60 sprekers, geclusterd in thema’s van 10 minuten, hun kennis in 1 minuut delen met de rest van de wereld. Deze thema’s worden vervolgens in brokken van 10 minuten op de voor dat thema relevante weblogs gepubliceerd.

Een van de thema’s is ‘Kennis Delen’ en binnen dat thema heb ik een kort stukje over psychologische ‘sociale bewijskracht’ toegepast op social media als beïnvloedingsstrategie om je bereik te vergroten bijgedragen. Ander thema’s zijn bijvoorbeeld ‘Slimmer Werken’, ‘Klantparticipatie’ en ‘Open Innovatie’.

Hieronder het resultaat van het thema ‘Kennis Delen’:

Kijk op de website createmoreimpact.com voor meer video’s!

mischa
Chief Psychology Officer (CPO)Grey Matters
Mischa is mediapsycholoog en Chief Psychology Officer bij Grey Matters. Mischa gelooft in de waarde van psychologie voor organisaties en marketingactiviteiten en is bedenker van de titel 'Chief Psychology Officer', waar inmiddels meerdere organisaties invulling aan hebben gegeven.

Persuasion godfather dr. Robert Cialdini zie over Mischa: "During a career of researching and teaching the Principles of Persuasion, I have never encountered anyone who understands better than Mischa Coster how they apply and can be effectively used within Social Media."

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *