Vinkjes, online status, conversatieritme en paralinguistiek. Dit zijn allemaal onderdelen van wat ik afgelopen tijd ‘digitaal non-verbale communicatie’ ben gaan noemen. Manieren waarop je anders dan tekst en woorden een boodschap, gevoel of accent kan overbrengen. Maar het belangrijkste ‘wapen’ in deze vorm van communicatie is toch wel de opkomst van Emoji.

Het fenomeen Emoji intrigeert mij mateloos. De manier waarop je door middel van kleine symbooltjes extra informatie, gewicht, nuance, nadruk of emotie mee kan geven aan je bericht. Of het nu 1 op 1 is, 1 op n, via besloten messengers of publiek via social media. Dus ik besloot meer onderzoek te doen naar Emoji, wat uiteindelijk geresulteerd heeft in een boek: Zeg het met Emoji.

Het is een boek geworden vol wetenschappelijk onderzoek, wetenswaardigheden, tips en inzichten voor zowel zakelijk als prive gebruik van Emoji. Kijk op de website voor meer info en inhoudsopgave

Het boek is voor € 14,99 te koop bij de reguliere online kanalen zoals bol.com en managementboek.nl maar ook in de winkel bij Bruna en AKO.

#MiniMoji

Daarnaast heb ik een verkorte PDF versie van het boek gemaakt, te downloaden als #MiniMoji via zeghetmetemoji.nl

Hierin staan een aantal van de belangrijkste inzichten uit het boek en de eerste 3 punten van de nieuw geïntroduceerde Emojiquette. Gratis te downloaden, geen registratie vereist.

Share the Insight...Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn0Email this to someonePrint this page
mischa
Chief Psychology Officer (CPO)Grey Matters

Mischa is mediapsycholoog en Chief Psychology Officer bij Grey Matters. Mischa gelooft in de waarde van psychologie voor organisaties en marketingactiviteiten en is bedenker van de titel ‘Chief Psychology Officer’, waar inmiddels meerdere organisaties invulling aan hebben gegeven.


Persuasion godfather dr. Robert Cialdini zie over Mischa: “During a career of researching and teaching the Principles of Persuasion, I have never encountered anyone who understands better than Mischa Coster how they apply and can be effectively used within Social Media.”


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *