In deze aflevering aandacht voor het fenomeen ‘Anchoring’. Anchoring is een cognitieve bias die ervoor zorgt dat we aanbiedingen, getallen en suggesties positiever of negatiever gaan evalueren. In deze aflevering leg ik uit hoe anchoring werkt, wat je ermee kan en waar je op moet letten.

Ook te beluisteren in iTunes

Share the Insight...Share on Facebook3Tweet about this on TwitterShare on Google+0Share on LinkedIn13Email this to someonePrint this page
mischa
Chief Psychology Officer (CPO)Grey Matters

Mischa is mediapsycholoog en Chief Psychology Officer bij Grey Matters. Mischa gelooft in de waarde van psychologie voor organisaties en marketingactiviteiten en is bedenker van de titel ‘Chief Psychology Officer’, waar inmiddels meerdere organisaties invulling aan hebben gegeven.


Persuasion godfather dr. Robert Cialdini zie over Mischa: “During a career of researching and teaching the Principles of Persuasion, I have never encountered anyone who understands better than Mischa Coster how they apply and can be effectively used within Social Media.”


Getagd op:                        

2 thoughts on “Podcast aflevering 002: Anchoring

    • 17 mei, 2017 om 23:26
      Permalink

      Mening (niet onderzocht): als je de anchor informatie als zodanig herkent, bepaal je gecorrigeerde bod/prijs (nog steeds gebiased) en halveer dat getal/bedrag

      Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *